a

نبودن تقاضا در بازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه / نبودن تقاضا در بازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند
نبودن تقاضا در بازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند

نبودن تقاضا در بازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟این وظیفه را در بازاریابی چه می نامند

گاهی برای تعداد زیادی از محصولات وخدمات تقاضایی وجود ندارد ومردم نسبت به آنها بی اعتنا وبی توجهند.

نبودن تقاضا یا بی تقاضایی شامل سه نوع گروه بندی میشود:

گاهی برای تعداد زیادی از محصولات وخدمات تقاضایی وجود ندارد و مردم نسبت به آنها بی اعتنا وبی توجهند.

نبودن تقاضا یا بی تقاضایی شامل سه نوع گروه بندی میشود:

الف _محصولات ظاهرا بی ارزش، مثل کاغذ های باطله و جعبه های مقوایی.

ب_ محصولات باارزش اما غیر قابل استفاده در محل، مانند کولر در مناطق سرد سیر یا قایق در مناطق خشک.

ج_ محصولاتی که جنبه نوآوری دارد وتقاضا برای انها وجود ندارد؛ زيرا بازار هدف درباره آنها اطلاع کافی ندارد.

 

وظیفه تبدیل نبود تقاضا به تقاضای مثبت رابازاریابی ترغیبی می نامند.

این نوع بازاریابی کار دشواری است؛ در عین حال برای هر گروه بندی بازاریاب وظیفه ای جدا دارد.

در مورد الف بازاریاب می‌تواند کاغذ باطله را برای رفع نیازهای موجود در بازار، مانند تولید مقوا به کار برد. در مورد ب می تواند با ایجاد دریاچه مصنوعی، یعنی تغییر دادن محیط، محصولی مثل قایق را قابل استفاده و تقاضا را تحریک کند. در مورد ج که مربوط به اقلام ناآشناست می‌تواند با آموزش ودادن اطلاعات یا حتی توزیع محصول در نقاط مختلف، کمبود یانبود تقاضا را تغییر دهد و به عبارت دیگر تقاضا ایجاد کند.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین(ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس